...kenali diri...

...kenali diri...

Sunday, August 29, 2010

...Bengkel Swa-Diri Fasilitator Muda...

 ... Siri 2 ...


Pada tanggal 29 ogos 2010, telah berlangsungnya siri kedua bagi Bengkel Fasilitator Muda bertempat di Dewan Sri Tanjong. Pada siri ini, kami mengikuti bengkel swa-diri yang mendedahkan tentang tugas, peranan, ciri dan sebagianya berkaitan dengan Fasilitator.


Kami telah menjalankan dua inventori iaitu Inventori Personaliti Eysenck Junior (JEPI) dan Inventori personaliti Sidek (IPS). Melalui inventori ini, kami dapat mengenali personaliti diri sendiri dan dapat memperbaiki kelemahan yang telah dikesan. Inventori ini dijalankan untuk mengaitkan tentang personaliti seseorang individu dengan tugas serta peranan seseorang fasilitator.


Kemudiannya, kami didedahkan tentang persediaan yang perlu dilakukan dari segi pengetahuan dan juga mental untuk menjadi fasilitator terbaik. Penerangan mengenai peranan fasilitator dalam sesebuah program telah mencetuskan satu inspirasi dalam diri saya untuk terus belajar dan seterusnya menjadi seorang fasilitator yang berkaliber dan berkesan. Semoga ianya menjadi satu kenyataan. Amin....




~Wajah-wajah ceria sebelum memulakan bengkel ~
















- Bengkel Fasilitator Muda - 
~ Bergerak Seiring Menyahut Cabaran ~

No comments:

Post a Comment